Buenos Aires, Uruguay en Brazil! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Leonie Koopman - WaarBenJij.nu Buenos Aires, Uruguay en Brazil! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Leonie Koopman - WaarBenJij.nu

Buenos Aires, Uruguay en Brazil!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

27 Februari 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Eindelijk was het dan zo ver: we gingen naar Buenos Aires: het Parijs van Zuid-Amerika en mijn droomstad. En wat een stad was het. I Loveee BA! Mijn verwachtingen waren hooggespannen, maar BA heeft het makkelijk waargemaakt. Zoveel te zien en te doen en zoveel mensen, maar toch voelde het niet als een miljoenenstad. De dag dat we aankwamen begon gelijk goed: we gingen eindelijk echt op stap. Samen met Edith sprong ik om 02.30u 's nachts -wat doodnormaal is want de clubs gaan pas rond 02.00u open) in een taxi die ons naar een hele grote nachtclub aan het water bracht: La Terassa. En ja, ze hadden een terras met uitzicht op zee. Wat een top begin! Eigenlijk was het ook een goede afsluiter want BA was het eindpunt van mijn Dragomantrip.

Na dagenlang te hebben gekampeerd of in dorms te hebben geslapen was het eindelijk tijd voor luxe: hostels. Mijn andere trip begon in BA en de eerste avond gingen we uiteten bij het beste steak restaurant van de stad. Want stja, steak = Argentinie. Nou, dat hebben we geweten. Drie en half uur gewacht tot we naar binnen konden. Om 00.30u kregen we ons eten. Een mega steak die drie personen met gemak zou kunnen vullen werd voor mn neus gezet: bife de chorizo, typisch voor BA. En het was heeeeerlijk. Nog nooit zo'n lekkere steak gehad. Dus ja, het was het wachten zeker waard. Dat wachten was trouwens niet heel erg zwaar hoor; gratis champagne en hapjes stonden overal voor je klaar dus dat was een erg gezellige avond..

De trip begon in Uruguay, een land wat heel erg relaxed is en wat qua landschap wel wat op Nederland lijkt. Nadat we carnaval hadden meegemaakt in de hoofstad Montevideo, verbleven we drie dagen lang op een estancia. Dat is een soort boederij in gericht voor toeristen. De dagen bestonden uit brood bakken, koeien melken, paardrijden en niks doen. Heeeerlijk. 's Avonds gingen we een film kijken wat werd geprojecteerd op een grote muur. Zo cool om buiten midden in de nacht een film te kijken, met op de achtergrond de krekels en rondvliegende vuurvliegjes. Top!

Na Uruguay gingen we naar de Iguazuwatervallen. De watervallen zijn een modern wereldwonder werd verteld dus de verwachtingen waren hooggespannen. Maaarrr die werden natuurlijk helemaal waargemaakt want het was echt geweldig. En het beste was nog toen we in een grote speedboot ONDER de watervallen door knalden. Wauw. Zei-ke nat. Maar echt een hilarische ervaring.

En toen was het tijd voor Brazilie. Ik had van te voren niet zo veel zin in Brazilie- geen idee waarom. Het leek me gewoon een kutland. Maar nee, het is hier geweldig! Ze hebben bijvoorbeeld kilorestaurants: een mega lopend buffet en als je klaar bent met kwijlen en hebt opgeschept wordt je bord gewogen en dat betaal je dan. Ideaal, maar erg gevaarlijk.. Niet zo gevaarlijk als de SELF SERVICE ICE CREAM SHOPS. Omfg! En 7342 soorten toppings en sauzen en ALLES. Buiten het eten is Brazilie ook echt super mooi. Zo groen! Je waant je echt in de tropen.

En nu zit ik in een hostel in Rio. Morgenmiddag ga ik alweer naar huis.. Niet voordat ik de laatste zonnestraaltjes meepak op Copacabana beach uiteraard.
Wat een trip was dit. Zuid Amerika heeft me zo verbaasd. Echt een super continent. Super lieve mensen, geweldige natuur, heerlijk eten. Geweldig. Zoveel verschillende mensen ontmoet uit nog mer verschillende landen. Mijn Spaans bijgespijkerd en zelf wat Portugees opgestoken. En het leukste vond ik dat overal spontane drumsessies, tango showtjes of optochten zijn. Een paar mensen beginnen iets, het duurt 15 minuten en dan loopt iederen door alsof er niet gebeurd is. Heel apart maar erg leuk.

Ik kan niet wachten om weer terug te gaan naar Nederland. Lekker regen en 8 graden. Hiephoi (!)

Ciaoooooooo!

  • 27 Februari 2014 - 17:00

    Mama:

    Zal wel even weer wennen zijn Leo, als je weer thuis bent. Dikke truien weer dus ook boerenkool......
    Mooi verhaal!

  • 27 Februari 2014 - 20:45

    Rita:

    Hoi Leo, fantastisch hoor jouw zuid Amerika reisje!, lijkt me geweldig!!
    Gauw weer ff sparen en dan weer wat Vd wereld ontdekken!! Doen hoor!
    Groetjes, (tante) Riet X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 25501

Voorgaande reizen:

29 November 2016 - 11 Januari 2017

Zuidelijk Afrika

24 September 2015 - 01 Maart 2016

Latin America!

06 Januari 2014 - 01 Maart 2014

South-America!

13 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Indonesia!

Landen bezocht: