Quito en Baños - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Leonie Koopman - WaarBenJij.nu Quito en Baños - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Leonie Koopman - WaarBenJij.nu

Quito en Baños

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 Oktober 2015 | Ecuador, Quito

Zo, inmiddels zit ik alweer een dikke week in Ecuador! Het voelt trouwens als een dikke maand; ik ben al helemaal gewend aan de cultuur hier en het leven en met name DE HOOGTE. Quito ligt namelijk op 2850 meter boven zeeniveau zegt Wiki. Nou, dat heb ik geweten zeg! Gelijk al toen ik boven de stad vloog: super veel turbulentie en 7646437 luchtzakken. Wat het vooral geweldig maakte was het feit dat de stewards en stewardessen met doodsangst in de ogen elkaar aankeken terwijl ze zich hals over kop probeerden vast te snoeren in hun stoelen. Ja, dat was echt super fijn. Vooral omdat ik er al drie vluchten op had zitten en die allemaal had overleefd. Maar goed, ik heb het gehaald.
Waar ik ook al aan gewend ben geraakt zijn de prijzen hier. Zoals mijn Spaans leraar zegt: "Ecuador es muy muy caro!" Ecuador is duur. Jankend duur. Je betaalt hier met Amerikaanse dollars. Zo is een pak melk 3 dollar, een fles shampoo 6 en een reepje Rittersport chocolade fokking 9 dollar! Het enige wat hier goedkoop is is vervoer. Voor de rest zijn het Europese prijzen of buitenaardse. Mijn portemonnee huilt nu al zeker een week en zal dit de komende zes weken ook moeten blijven doen helaas..

In Quito verblijf ik voor vier weken in een studentenhuis. In totaal verblijven er negen studenten die ook uit Europa komen, incluis twee Nederlanders. Het studentenhuis staat tegenover de school dus dat is ideaal. De wijk is iets minder ideaal: midden in Mariscal, de uitgaansbuurt van Quito. En het zijn me hier toch een die-hards. Elke dag vanaf een uurtje of 18 (dan is het hier donker) gaat de volumeknop op 5864 van elke club en dit gaat door tot een uurtje of drie. Elke dag dus he. Behalve zondags uiteraard, want ze zijn me hier toch een potje christelijk..
Elke doordeweekse dag hebben we Spaanse les: de eerste week van 8-12 uur, vanaf morgen les in de middag en de week daarna weer s ochtends. Naast Spaanse les worden er ook andere dingen georganiseerd: zo is er maandagavond altijd een (welkoms)borrel, woensdagavond salsales EN LADIESNIGHT (lees: gratis cocktails all night) donderdag hadden we een "excursie" naar het centrum en een lokale markt (lekker al het exotische eten proeven) en vrijdags kookles. Ja jaa, we worden hier zeker wel vermaakt!

Vorige week woensdag gingen we eerst in een lokale pub Zuid-Amerikaanse Champions League kijken. Dat was echt zo leuk om mee te maken! Je kent vast wel dat Spaanse voetbalcommentaar als goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal! Nou, dat was nu dus ook zo. Keer tien, dat wel, want volgens mij heeft iedereen in Quito gehoorproblemen: het volume stond zo verschrikkelijk hard dat wij op een gegeven moment allemaal met de handen tegen onze oren zaten. Maar het was het waard. Hoewel Quito niet door was naar de volgende ronde omdat ze een penalty miste, waren de meeste mensen toch nog blij genoeg om te gaan stappen. Of misschien wel om hun verdriet weg te drinken. Stappen hier is opzich net als thuis, alleen iedereen danst hier. En dan juist met name de mannen, want ja, hoe beter je hier kan dansen hoe meer meiden je kan scoren. Je wordt om de haverklap de dansvloer opgesleurd om te gaan salsa dansen. Zooo vermoeiend hahaha. Wel heel leuk hoor!

Vrijdagmiddag vertrokken we met een groep van negen mensen naar het vier uur verderop gelegen plaatsje Baños. Het plaatsje ligt in een dal te midden van allerlei vulkanen en staat bekend om de extreme sporten die je kan doen. Zo gingen een aantal van ons bungeejumpen van een brug. Twintig dollar kostte het. Daar wilde ik best over nadenken voor die prijs. Blijkt dat het niet een elastisch touw is maar een gewoon touwtouw. Verder kom je in een soort harnas te hangen die je torso zo'n flinke opkalavater geeft dat je darmen in je longen komen te zitten en je door je navel moet ademen. Dus heb ik bedankt en ben ik vet extreem gaan mountainbiken hahaha. Op de grote weg. Was best eng hoor, omdat het steeds heuvel af was en het niet een super goede fiets was zoals we die in Nederland kennen. De ketting vloog er regelmatig af en er waren wat bijgeluidjes die ik niet kon plaatsen. Desondanks veel watervallen gezien en af en toe wat jungle hiking gedaan. Super mooie natuur in Ecuador zeg!
Wat ik echt zoooo graag wilde doen was op de schommel naar het einde van de wereld gaan. Dat is een schommel die boven een klif van 2600 meter bungelt en dan kan je daar dus overheen schommelen. Het is dat het ik het nu kan afvinken van mn bucketlist maar het viel heel erg tegen. Het was zo super mistig dat we helemaal niet diep konden kijken en dus was het allemaal wat minder spectaculair. Maar ach, ik heb het wel gedaan!

  • 05 Oktober 2015 - 06:49

    Thea:

    Jaaaa, wat een fantastisch verslag weer Leo, wij genieten met jou mee!! Balen dat het leven zo duur is waar je nu bent, maar je krijgt een rijkdom aan ervaringen. Haha lekker dooddoenertje hè

  • 05 Oktober 2015 - 11:17

    Mama:

    Weer een superleuk verslag Leo, werd weer helemaal meegezogen!! Ondanks het feit dat je er nog maar ruim een week zit heb je al weer heel wat gezien en gedaan. Dat wordt voor de terugreis een extra rugtas kopen (als je nog geld over hebt) voor alle indrukken die je hebt opgedaan! Enjoy imeissie!!
    Dikke kus!

  • 05 Oktober 2015 - 19:02

    Jur En Marian Melchior:

    Grandiose vertelling weer Leo erg boeind, heel veel succes en plezier

  • 05 Oktober 2015 - 22:09

    Jouw Turkse Familie!:

    Weer een super Leonie verhaal. Ik heb weer genoten van je vlot en puur natuur verslag. Ga zo door en blijf genieten meid.

  • 05 Oktober 2015 - 23:16

    Papa:

    Het voordeel van je reizen zijn de mooie reisverslagen, waarbij je ons mee neemt. Is dus ook nu weer fantastisch om te lezen. En ik maar denken dat je "uitschommelt" was. Enjoy, liefs van je vati. Adiós Leo

  • 06 Oktober 2015 - 23:20

    Tante Riet...:

    Hoi Leo, ik ben weer mega jaloers op jou! Lekker salsa dansen, Spaans leren, schommelen
    en gewoon andere landen, culturen en mensen leren kennen, waaaauw!
    Als je maar niet verliefd wordt daar in zuid Amerika want dan blijf je daar vast en zeker.
    Dan kom ik je opzoeken, ook weer leuk!
    Je schrijft ook errug leuk en zo reis ik een beetje met je mee.
    Geniet ervan en veel plezier daaro! Liefs Riet X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Latin America!

Spaans leren, vrijwilligerswerk en backpacken in Latijns Amerika.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2016

CUBAAAA

04 Februari 2016

Centraal Amerika <3

19 December 2015

Me encanta Argentina!

28 November 2015

Peru & Bolivia

07 November 2015

Galápagos!
Leonie

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 25489

Voorgaande reizen:

29 November 2016 - 11 Januari 2017

Zuidelijk Afrika

24 September 2015 - 01 Maart 2016

Latin America!

06 Januari 2014 - 01 Maart 2014

South-America!

13 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Indonesia!

Landen bezocht: