Laatste week in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Leonie Koopman - WaarBenJij.nu Laatste week in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Leonie Koopman - WaarBenJij.nu

Laatste week in Quito

Blijf op de hoogte en volg Leonie

18 Oktober 2015 | Ecuador, Quito

Helaas is er noodgedwongen het een en ander veranderd in mijn reisplannen: vorige week kreeg ik bericht dat de trip die ik had geboekt naar Colombia en Venezuela is gecancelled omdat het te gevaarlijk is bij de grens tussen Colombia en Venezuela. Het gaat daar politiek gezien niet helemaal lekker namelijk.. Nou, met mij ging het dus ook even niet lekker! Ineens een 'gat' van 36 dagen. Plus het feit dat de vliegticket die ik had gekocht van Venezuela naar Mexico dus ook niet meer bruikbaar is en de organisatie waar ik de trip had geboekt dit niet vergoedt omwille van het feit dat het overmacht is. Pfffff en dan nog alle andere onkosten die ik dus nu heb moeten maken. Ik bid nu dus maar elke dag (ahum) dat mijn verzekering mij gaat helpen. Maar goed, alle nadelen hebben se voordelen zegt Johan Cruijff toch altijd? Nou, indezen ook wel. Ik ga nu richting het zuiden: Peru, Bolivia, Argentinië en Chili. Ik eindig waar mijn reis vorig jaar begon: ideaal. Iets minder ideaal zijn de financiën, maar ik ben er nu toch dus dat moet maar.
Hierdoor heb ik mijn zogeheten programma in Ecuador wel moeten aanpassen: ipv vier weken Spaanse les nu drie en vrijwilligerswerk op de Galapagoseilanden is een week naar voren verschoven. Als in: ik vlieg morgen!

Vorig weekend met een groepje naar Mindo geweest. Een regenwoudjungleachtig dorpje. Heel schattig. Heel warm. En na een uurtje of drie 's middags regen. BAKKEN met regen. Gelukkig hadden we een heel fijn hostel aan een riviertje waar we overdekt konden zitten. Dus gezellig bier drinken en Deense en Noorse spelletjes spelen. Verder zijn we naar een waterval gegaan diep verscholen in de jungle. Ook ziplinen óver de jungle (zeg maar een kabelbaan waar je aan hangt) en we zijn naar een vlinderboerderij geweest. Schattig hè? Viel tegen hoor: sommige van die beesten waren zo groot als vogels en dan is het best eng als ze steeds als gekken om je heen vliegen en op je gaan zitten. Maar all and all een heel goed weekend gehad!

Minder goed was dinsdag. We gingen Ecuador tegen Bolivia kijken in een Ierse pub. Alvorens was de EK kwalificatie te zien. Of in elk geval: Noorwegen. Na een beetje aandringen kreeg ik voor mijzelf op een GIGANTISCH scherm Nederland te zien. Dàt was leuk(!). Na een tijdje kwamen de locals bij mij zitten (de wedstrijd van Nederland was om 13.45 uur) en die hadden het me toch naar hun zin! NOU IK NIET GVD. Ik heb me daar toch zitten vloeken! Ze dachten dat ik een Duitse was omdat het zo 'hard' klonk. Oeps.. hihihihi.

Donderdag hadden we een excursie met school naar een groot Maria beeld aan de rand van de stad, met een super uitzicht. Daarna gingen we naar een begraafplaats. Zoooo raar! het was een klein dorp zo groot was het. Iedereen wordt begraven in Ecuador omdat ze Katholiek zijn. Ze worden begraven in een soort muur waar ze opgestapeld liggen. Heel apart. En de kinderen worden op een veldje begraven, voor een jaar of twee max. Want doodgaan is ook in Ecuador duur blijkbaar.

Vandaag dus de laatste dag in Quito. Of althans, begin november kom ik nog een dagje terug. In elk geval was dit mijn laatste dag waarin ik iets kon doen, dus dat telt niet :P
Dus vandaag met een Zweeds meisje Alex naar de vulkaan Antisana geweest, de vierna grootste van Ecuador. De grootste, Cotopaxi, is afgelopen augustus ofzo uitgebarsten en er is nu al een paar weken code oranje voor die vulkaan want hij kan elk moment weer uitbarsten. Gevolg: aardbeving in Quito en al het water vervuild dus die prijzen worden nog belachelijker dan dat ze momenteel al zijn. En as in de lucht voor weken. We zijn er trouwens goed op voorbereid hier: ik heb 12l water en een mondkapje. Nou, won't be needing that no more do I? Wedden dat hij uitbarst als ik moet vliegen van hier vanaf het vliegveld?! Ik trek dat soort dingen aan namelijk. Maar goed, HET ZAL WEL WEER LOSLOPEN HÈ. Zucht.
Maar goed de vulkaan was heel erg leuk, we mochten naar beneden crossen met een mountainbike. HET WAS MEGA.

Morgen begint een nieuw avontuur: drie weken vrijwilligerswerk doen op een soort zeeschildpadden boerderij op de Galapagos eilanden. Een eilandengroep midden in de Stille Oceaan en op zo'n drie uur vliegen vanaf hier. Op deze eilanden heeft Darwin zijn evolutietheorie ontwikkeld. Nou ik moet ook nog het een en ander ontwikkelen: mijn inpakskills. Thuis heeft papa me geholpen want ik kreeg het maar niet voor elkaar. Nu net zelf m'n tas ingepakt. Jankend. Wat een HEL. En ik heb mijn slaapmatje, slaapzak en CADEAUTJES (hihihi) niet eens ingepakt omdat ik deze over drie weken kom ophalen in Quito. Dat gaat leuk worden over drie weken. Kan niet fokking wachten :'(

  • 18 Oktober 2015 - 10:32

    Mama:

    Weer en mooi verhaal Leo! Maar dat wordt dus, ondanks je financiën, een tas erbij kopen, of je moet daar maar wat achter laten haha!! Liefs!!

  • 18 Oktober 2015 - 11:46

    Jur EnMarian Melchior:

    Wederom een prachtig verhaal en veel sterkte en wijsheid gewenst

  • 18 Oktober 2015 - 18:22

    Bru:

    Haha leuk verhaal Lé! Greetings to the turtles, im jel xxx

  • 18 Oktober 2015 - 21:11

    Papa:

    Prachtig verhaal Lé. En voor je extra bagage -> er zij ook cargo-vliegtuigen, scheelt je sjouwen. Have fun, liefs vati

  • 20 Oktober 2015 - 09:03

    Anne:

    Cool! Awesome! Cool! Awesome! Was het niet vreselijk eng dat ziplinen? En supermegaveel plezieren tussen de schildpadden. Neem je er 1 voor me mee?

  • 22 Oktober 2015 - 11:45

    Tonny En Ingrid:

    Ha die Leonie,

    Wat een superleuk verslag! Heel slim om de ondergang van Nederland te bekijken op groot scherm

  • 04 November 2015 - 23:12

    Tonny :

    Stoer verhaal om te lezen. Heel veel reisplezier gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Latin America!

Spaans leren, vrijwilligerswerk en backpacken in Latijns Amerika.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2016

CUBAAAA

04 Februari 2016

Centraal Amerika <3

19 December 2015

Me encanta Argentina!

28 November 2015

Peru & Bolivia

07 November 2015

Galápagos!
Leonie

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 25525

Voorgaande reizen:

29 November 2016 - 11 Januari 2017

Zuidelijk Afrika

24 September 2015 - 01 Maart 2016

Latin America!

06 Januari 2014 - 01 Maart 2014

South-America!

13 Februari 2012 - 28 Juli 2012

Indonesia!

Landen bezocht: